onsdag, februari 28

Disney World last time!

Okej, nu ska jag beratta om dagarna som ar kvar. Blir nog inga bilder for da blir jag aldrig klar :) Vill ni ha bilder far ni hora av er till Malin, hon har dom :D

Tisdag 13/2
Idag borjade vi inte pa Magic Kingdom :O! Istaller akte vi till MGM Studios och checkade out det. Nick hade pratat om Tower of Terror i tre veckor nu och han har sagt hur radd jag kommer bli. Haha, sager jag bara. Den var ganska lame forutom nar dom slapper en (man sitter i en "hiss"). Det var sa javla kul! Nick holl pa att gora ner sig, och han sa att jag skulle bli radd. Han har inte lart sig. Jag absolut LEVER for "scary" karuseller. Det ar typ det basta jag vet. Imagine the thrill, the adrenaline! Ahhh! Anyways, efter Tower of Terro sa drog vi till Rock'n'Rollercoaster. Det ar en Aerosmith Rollecoaster. Sa javla underbar! Dom blast you off i 50miles/h (runda slangar 80 km/h). Vi akte den tva ganger. sen drog vi pa stuntshower. Indiana Jones och en med bilar. Indiana Jones var bast. Vi fick se hur dom gor stuntscener i filmer.
Nar vi var pa bilstuntshowen sa borjade det apregna. Jag menar , det oste ner, sa vi drog och at istallet for att fortsatta med akturer. Det slutade inte direkt regna under lunchen sa vi gick och kollade pa the Muppet 3D show. Den sog! Men efterat sken solen, sa det var val vart det.
Det var nu dags att aka till Magic Kingdom och ata med Nalle Puh och the gang. Eftersom jag fortfarande hade min Happy Birthday pin sa fick jag en cupcake med ett ljus i plus ett fodelsedagskort som Nalle Puh, Nasse, Tiger och Iar hade signerat. Kim var avundsjuk. Hon ALSKAR Iar.
Helt arligt sa var jag lite trott pa att vara med familjen vid den har tidpunkten sa efter middagen akte jag till Down Town Disney och tittade i affarer. Och dar kopte jag presenter till Adela, Buntarica, Lesia och Claudia. Sorry familje, ni far se kort istallet :P
Pa bussen he mtill hotellet, traffade jag en svensk familj. Joho! Den aldsta sonen var sa svensk sa jag kunde fraga utan att skammas. Han hade en JL troja, Umbro mysbyxor och pa byxorna stod det Nisse. Jag har varit i USA i sex manader men har aldrig traffat nan som heter Nisse. Iofs sa var han svensk sa han var ju inte den forsta heller. Det var roligt att prata svenska. Tyvarr drog dom vidare till Key West pa onsdagen :(.
Nu ska jag dra mig tillbaka. Ny magical day imorgon.

Onsdag 14/2 - Valentines Day
Idag var det Epcot igen. Vi gjorde inte klart det forra gangen sa vi drog dit igen. Forst gjorde vi Soarin' och det var heeelt otroligt! Det kandes som om vi flog over Californien. Jag alskade det!
Efter det sa tittade vi pa 3D-filmen "Honey I shrunk the audience". Den var val helt okej, men han irriterar mig sa mycket. Alltsa han som krymper alla. He screws everything up. Sa himla frusterande.
Efter det sa var Larry hungrig sa vi drog till UK och at. Gissa vad? Japp, fish 'n' chips. Killen som jobbade i kiosken var fran England och hade varldens sotaste dialekt. Sa sot! Efter det sa gick jag sjalv och tittade pa alla lander dom har i Epcot. Canada, UK, Frankrike, Marocko, Japan, The American Adventure, Italien, Tyskland, Afrikanska stammar, Kina, Norge och Mexico. Jag gillade Norge bast! Dom hade Ballerinakakor och Lakerol! Det var underbart! Plus att jag traffade manniskor fran Norge sa jag kunde prata svenska!
Innan jag drog till middagen sa akte jag Mission Space. Japp, den jag inte kunde aka i sondags pga min mage. Nu kunde jag. Den var okej. Forvantade mig nat battre bara.
Middag at vi i Cinderellas Castle sa vi traffade Askungen, Prins Charming och tva moss. Askungen hade peruk pa sig och Prince Charming var verkligen charmig, haha.

Torsdag 15/2 - Min fodelsedag
Dagen borjade med att familjen sjong for mig. Foresten sa har jag ett nytt smeknamn: Emmaloidien. Det ar bara roligt for oss som vet att Larry kallar Abbey det nar hon ar extra dum. Eller sa kul kanske det inte ar for mig :P
Iaf, ratt sa okej start pa fodelsedagen och sen drog vi till Animal Kingdom. Sista dagen idag, och det verkar som om vadret hade bestamt sig for att sorja med oss. Regndisigt varre.
Vi borjar med att ga till Expedition Everest. Berg-och-dalbana. Heeelt underbar. Lite kort kanske. Man akte bakat lite grann i den. Hahahahahahahaha.
Efter det sa drog vi och akte lite safafi. Vi tillbringade mycket tid i ko den har dagen. Safarin var sa jaaaavla rolig. Kanske inte sa mycket djurens fortjanst som det faktum att vi hade en galen schauffor som holl pa att kasta oss ur bilen. Klart bast pa heeela dagen. Jag holl ju pa att skratta ihjal mig. Kim och Larry kollade pa mig och borjade skratta at mig.
Efter safarin var vi ganska trotta men vi drog till Dinoland anda. Trakigt varre sa vi stack.
Tillbaka till hotellet, tog bilen vi hade packat innan Animal Kingdom och drog till Magic Kingdom for en sista gang. Den har gangen skulle vi kopa muggar och lite sant. Vi delar pa oss i 20 minuter och jag inforskaffar mig under tiden ett halsband med ett E pa (fodelsedagspresent till mig sjalv) och choklad och klubbor till familjen. Okej, dom fick nat anda.
Vi hade redan bestamt att vi inte skulle aka sa langt pa kvallen sa vi stannar for att ata middag nanstans pa vagen. Efter middagen sa kommer personalen ut fran koket med en chokladkaka i slaptag och staller ner framfor mig och sjunger en jattekonstigt hurrningslat. Sen sjunger alla Happy Birthday igen. Jag skams, och skams och skams, men kakan var god. Det var en fin avslutning pa fodelsedagen aven fast den var totalt annorlunda fran vad jag hade forestallt mig om nagon fragade for 2 ar sen vad jag skulle gora pa 20-arsdagen. Vi bodde pa nagot skabbigt hotell den natten och runt 5PM kom vi hem dagen darpa, och darmed var min Disney World resa avslutat.
Vad jag kommer komma ihag och vad ni ocksa maste komma ihag ar att Disney World ar stallet where dreams come true!

Have a Magical Day!
/Emmalicious

p.s. For do msom tror att jag inte fick nagon fodelsedagspresent av familjen sa tror ni heeelt fel. Dom valde att betala halva min resa for cirka $400 (2800) istallet for att ge mig en present. Lite battre tycker jag .d.s.

Inga kommentarer: