torsdag, februari 22

My trip to Disney World

Mandag 12/2
Pa morgonen regnade det. Vi brydde oss val inte namnvart om det utan kladde pa oss och drog till Magic Kingdom igen. Jag kopte en poncho (Larry sa att han inte skulle ga med mig for man ser tjock ut i dom, haha). Vi akte Dumbo (dar jag traffade en kvinna fran Sverige, det ar svart att prata svenska till nans ansikte), Winnie the Pooh, Snow White's Scary Adventures och vi kollade pa Musse Piggs 3D film. Den var helt otroligt! Nu var vi klar med Tomorrowland och Fantasyland. Vi drar oss mot Frontierland med Splash Mountain och Big Thunder Mountain Railroad. Pa vagen gar vi igenom Liberty Square (sa vi har tittat pa alla olika delar av Magic Kingdom nu) och tar en snabb tur till The Haunted House. Hannah blev sa radd sa hon borjade grina. Och Hannah ar en tuff tjej!
Splash Mountain var okej. Jag blev saaaa blot bara. VI akte den tva ganger for det var ingen ko. Efterat akte vi Big Thunder Mountain Railroad. Inte sa bra. Jag var besviken.
Det var sen dags for var middag i Epcot (igen). Den har gangen var vi ute i lite mer god tid haha. Japan var destinationen i Epcot. Dar lag var restaurang. Dom har en massa sma lander i Epcot. Norge finns... men inte Sverige. Tragiskt. Iaf pa restaurangen sa satt man och at RUNT spisen. Dom lagar maten vid bordet. Det var faktiskt riktigt haftigt. Lite feedback bara, eftersom jag fyllde ar den har veckan sa fick jag en pin av Theresa dar det star Happy Birthday Emma. Jag var tvungen att ha den varje dag. Haha! Back to the story, eftersom jag hade den dar pinen sa fick jag en kockhatt, dar det star "Grattis Emma" pa japanska (eller jag tror det iaf, haha!), dom sjong ocksa och sen fick jag en dessert :)
Pa kvallen gick vi pa ett Pirate&Princess Party i Magic Kingdom, sa vi var dar annu en gang. Det var sviindyrt att ga in (for det var en extragrej) sa Kim ohc Larry fick betala runt $250 vilket ar 1700 kr. Det var helt otroligt dock. Nastan inga manniskor, det var morkt, inga koer. Vi gick pa en treasure hunt dar vi fick choklad, mer choklad, annu mer choklad och halsband. Vi akte Thunder Mountain Railroad igen och det var mycket roligare pa kvallen + att man masta sitta darbak. Vi tittade pa paraden tva ganger, vi akte Peter Pan's Flight och Space Mountain (2ggr). Fyrverkeriet var grymt! Over all var det en underbar kvall. Vi kom hem 1.30AM sa vi var trotta. Dag 2 pa Disney World var helt underbar den ocksa!



Inga kommentarer: