tisdag, februari 20

My trip to Disney World

Sondag 11/2

Lordagen tillbringade vi i bilen. Vi kom ivag runt 3 sa klockan var mycket. Runt midnatt kom vi fram till hotellet i Orlando. Inte hotellet vi bor pa nu utan ett utanfor Disney World. Det var fint, men sangen var inte sa skon. Oh yeah, btw sa glomde Kim och Larry Nicks medecin sa han ar OMOJLIG. Han har ADHD och tar medecin for det. Sa han blir mindre omojlig och lattare att ha med att gora. Jag haller pa att bli tokig och det har bara gatt en dag.

Iaf, let's talk about Disney World. Vi bor pa Port Orleans River Side (det finns en French Quarter del ocksa). Det ar mysigt och fint. Rummet ar litet, men mysigt.

Vi tog bussen till Magic Kingdom (Disney World bestar av 4 varldar: Magic Kingdom, Epcot, MGM Studios och Animal Kingdom. Det finns ocksa 2 vattenparker och en "Down Town Disney" med retauranger, affarer och klubbar) och jag haller pa att smalla av. Det ar som om vi gar in i borjan av 50-talets USA. Sjukt! Vi borjade med att ta en bild, eller flera, men en nar vi haller Tingeling i vara hander. Sen drog vi fran Main Street och gick till Tomorrowland. Dar gick vi forst pa nat skit fran Lilo och Stitch och sen stallde sig jag, Kim och Hannah i kon till Astrobite. Man flyger sin egen lilla rymdkapsel. Nar vi stod i kon sa killen som stod dar att vi tre skulle sitta i samma kapsel. Jo tjena sa jag och Kim, men vi tryckte ner och i en. Hannah forst, sen Kim och sen jag. Jag kan saga att ja gar vigare an jag trodde. Mina ben var over oronen. Iaf sa vakten att vi inte skulle aka upp sa Kim hoppade ut. Det var a "thrilling" ride. Haha, eller inte. Men Hannah gillade det.

Efter det sa tryckte hela familjen in sig i en kaffekopp. Haha, Nick snurrade ganska mycket pa snurrgrejen i mitten (som btw gjorde att det blev lite trangt i koppen). Jag blev lite dizzy.

Vi tittade ocksa pa Minnie Mouse House i Mickey Mouse Toon Town och efter det knappte vi kort med Tigger. Han var orange.

Efter det gor vi vart storsta misstag for dagen, kanske veckan. Vi delar pa oss (jag ar den enda med mobil). Jag och Kim drar till Tomorrowland och aker Space Mountain. En bergochdalbana helt i morker. Jag och Kim har FastPass sa vi far ga fore i kon. Vi ar pa "the ride" efter 10 minuter. Vi har sagt till Larry att ga och kolla om vi far ata senare ( vi har reservationer @ 4.50PM, lite tidigt). Vi skulle traffas vi ingangen till Magic Kingdom nar vi var klar. Jag och Kim ar dar 30 minuter efter att vi delade pa oss. Larry ar inte dar. Efter ett tag kommer Nick sjalv. Klockan ar nu 3.45PM. Han och Larry were seperated in the crowd, sa jag, Nick och Kim satter oss for att vanta. Naturligtvis maste val Larry komma och beratta for mig och Kim att Nick ar borta, eller? Klockan blir 4PM, 4.15PM, 4.30PM. Vi haller pa att missa var middag. Den ar i Epcot och vi ar som sagt i Magic Kingdom. Kim borjar ga och fixa med att senarelagga var middag, saga till vakterna att vi har Nick utifall Larry anmaler honom forsvunnen. Han gor inte det. 5PM ar vi redo att aka och ata utan Larry och Hannah. Theresa (en Disney World cast) hjalpte oss jattemycket. Hon skulle fa oss till Epcot och se till att vi fick ata. Innan vi akte (utan Hannah och Larry) sa ringde hon till vakterna en sista gang och just da, nan minut innan, hade Larry anmalt Nick forsvunnen. 1,5 h senare. Haha! Han kom till dit var, och Kim ville doda Larry, och Larry ville doda Nick och Nick skrattade bara, sa jag ville doda mig sjalv. Vi slosade bort 2 h pa det har. Vi fick skjuts till Epcot av Theresa och vi akte bakom "the scene". Det ar inte alla som far se det. Vi sag baksidan av Frankrike, haha!

Vi kom fram till "The Coral Reaf Restaurant" och fick ett bord efter typ 15 minuter. Priserna var hutlosa. Maten var awesome. Jag at sallad som forrat, lax till varmratt och en "chokladvag" som efterratt. Jag drack inte sa mycket under dagen dock sa jag blev jattedalig. Bajsa pa en offentlig toalett ar inte sa roligt, men ibland nodvandigt. Vi akte Testtrack, vilket ar som nar man testkor bilar. I vader, gubb, fart och annat skoj (eller inte). Jag ville gora Space ission men da sa min mage att det var dags att uppsoka en toalett. Larry sa att vi kunde gora det idag iaf. Jag ska dricka mer idag!

Vi kom tillbaka till rummet 9.30PM och vi somnade runt 11.30PM. Forsta dagen pa Disney World var minnesvard och underbar. Det ar verkligen en plats where dreams come true!


Inga kommentarer: