måndag, december 4

Da var det dags



Da var man har. En till bloggare bland alla andra i varlden. Ah, det dar lat lite djupt. inte meningen!


Adela akte nyss. Eller nyss och nyss vet jag inte, men for en timme sen eller nat. Jag saknar henne redan. Hon ar bara en timme harifran och det kanns som om hon ar i ett annat land. He, undra hur det kommer kannas nar hon ar i tjeckien och jag ar i sverige. Men jag och Ami ska aka och halsa pa henne. Och Buntarica i Thailand. Och Paulina i Polen. Och Andrea i Schweiz. Vad tusan, jag skulle sa himla garna vilja aka och halsa pa Aline och Glayce i Brasilien, men det kostar ju en hel del att aka over atlanten sa att saga.


Adela fragade mig idag, om jag nagonsin har hemlangtan. Klart jag har det. Jag saknar Sverige varje dag. Jag saknar det som ar sa himla sjalvklart for oss dar som jag inte har har. Exempelvis transportmedel. Vad gjorde det mig om mamma sa att jag inte fick ta bilen. Jag kunde ju ta cykeln eller bussen eller ga till och med. Pa ett eller annat satt kom jag runt. Har finns det inte en mojlighet till det. Gar man sa tittar folk pa en som om man ar galen. Fast galen ar man iofs eftersom dom kor som galningar har och jag skulle inte vilja vara i vagen. Men utan bil ar man last. Larry fragade mig en gang vem det var som tankade i min familj. Alltsa vem som betalade, och jag sa att det var mamma och pappa. Han tittade pa mig, skakade pa huvudet och tankte antagligen: Bortskamda flicka som kommer hit och maste betala bensinen sjalv. Vad han inte vet ar att jag inte kor pa langa vagar lika mycket hemma som jag kor har. Han forstar inte.


Jag ar sa himla radd att folk inte kommer gilla mig nar jag kommer hem igen. Jag vet sjalv att jag har andrats. Jag har blivit mer sjalvsaker (eller arrogant, kalla det vad ni vill) och jag vet mer om mig sjalv. Vad jag ar mer radd for ar att jag inte ska gilla alla andra nar jag kommer hem. Tank om allt har andrats? Tank om jag far for mig att jag ar battre an andra? Ahh, lite panik. Aven fast jag tror att Lynn kommer banka vett i mig om jag tror jag ar lite former :P




Ska jag beratta lite om mina vannar har kanske, sa ni dar hemma far en liten uppfattning om mitt liv har :)

Adela: My oxygen. Hur jag skulle kunna leva utan henne vet jag inte. Hon ar en san glad manniska aven fast hon hade det jobbigt forut. vi ar pa samma niva, har samma humor och ar likadan pa manga satt. En tvillingsjal helt enkelt







Andrea: Hahahaha, Andrea. Hon gar ingenstans utan sin mobiltelefon. Hon roker konstant och hon ar tillsammans med en army snubbe. Hennes favoritdryck ar jagermeister och hon dricker det mycket och ofta. Min solstrale.
Vet ni en sak, nu blev jag trott sa jag kommer inte orka skriva klart. Hahahaha, ni far hora om paulina (my polish party princess) Ami och Buntarica senare :)
Veckans favoriter:
favorit
dryck: Diet coke
lat: Vanner - Lars winnerback
partylat: Smack that - Akon ft. Eminem
parfym: Dolce & Gabbana - Light BLue
snack: Thin Wheat crackers
hjalte: American army och my friendly neighborhood Spiderman
program: Vh1 top 20
kandis: Britney Spears
farg: rod

1 kommentar:

Anonym sa...

Lita på att jag skulle banka vett i dig! :D
men jag tror faktiskt att vi förändras allihopa, för man lär känna sig själv på ett annat vis, och man blir faktiskt mer självsäker när man vet att man kan klara sig själv. Men är du för stöddig kommer jag att ta ned dig på jorden igen direkt ;)