onsdag, januari 16

Finally

Äntligen är det någon som tycker som mig! Jag tycker ni alla ska läsa Lisa Magnussons krönika om barn som man kan hitta om man tittar på sidan här och går på Lisas blogg och går neråt några inlägg så pratar hon om just det krönikan och har också en genväg till den.
Den är otroligt träffsäker och jag måste erkänna att jag håller med henne fullt. Det kanske också kan få de av er som läser min blogg och som ännu inte insett att jag inte vill ha barn att förstå att jag kommer troligen inte skaffa barn. Och nej jag kommer inte växa in i det. Antingen gillar man barn eller så gillar man dem inte. Jag gillar dem inte! Barn är heller inget som har med mitt människovärde att göra och jag är inte mindre värd därför att jag inte gillar barn. Barn är inget man checkar av på en livslista!

Vad skönt att vi har pratat ut om det här.

Det går otroligt nog framåt med min hemtenta. Jag har nu 1,5 svar kvar och ska försöka skriva klart ett halvt svar till idag och bara fokusera på sista fårgan imorgon. Sista dagen :S

Hostan sitter fortfarande i så jag kunde inte träna igår. Får se hur det känns imorgon, men när man inte kan vara ute i friska luften utan att hosta sönder revbenen är det otroligt svårt att se hur det ska gå i en gammal gymnastikhall med torr svettluft. Eeew.

Peace out!
Emmalicious

Inga kommentarer: